Thursday, December 8, 2011

Min lilla skatt!

Tiden bara rinner iväg! Hon är redan 7 månader och har blivit som ett litet barn istället för en liten pyttebebis... Pratar precis hela tiden och det låter precis som riktiga ord! Rullar runt, hasar på rumpan, står på huvudet och fnittrar så fort man pussar henne i nacken. Så oskyldig vaknar hon varje morgon och ligger och viskar och myser med ett leende på läpparna tätt intill min kind tills någon av oss vaknar till och då vill hon bara ligga och klappa och känna en stund innan den nya dagen ska sätta igång. 
Min fina dotter. Det är verkligen som att livet startar om när man får barn.

3 comments:

Hanna said...

Fina fina Amelia. Kunde inte sagt det bättre själv. Livet innan och livet efter barn är två olika saker. Saknar verkligen den helt förtrollande tiden som mammaledig. Visst både måste och vill man jobba men önskar det kunde vara mindre av det. Mest av allt vill jag bara vara med mina barn.
Kram på dig och din fina flicka
H.

Isa said...

Ja barn är verkligen magiska. Precis som detta vackra foto.
Vilken sötnos!

Kristine said...

Vad fint skrivet! Får vår första bebis i mars och att läsa detta gjorde det varmt i hjärtat.

Pinterest

Follow Me on Pinterest
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...